رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: نورهای خیره کننده درشب اجتناب ناپذیر هستند و خیره شدن به آنها 9 ثانیه دید راننده را مختل می کند. 

خیره شدن به نور، دید راننده را 9 ثانیه مختل می کند محمد حیدری رئیس پلیس راه استان کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛  گفت: برخی مواقع این موضوع به علت روشن بودن چراغ های اصلی وسایط نقلیه دیگر اتفاق می افتد، اما حتی با چراغ های کم نور خودرو نیز، باز هم احتمال ایجاد نور آزادر دهنده و خیره کننده وجود دارد.

وی ادامه داد: زمانی که در سربالایی حرکت می کنید و یا وزن بار عقب اتومبیل روبه روی شما زیاد است هرگز چراغ های اصلی خودرو را به دلیل مبارزه وتلافی روشن نگه ندارید.

سرهنگ محمدحیدری رئیس پلیس راه استان یادآورشد: زمانی که وسیله نقلیه ای به شما نزدیک می شود، احتمال ایجاد یک نور خیره کننده را بدهید، تصویرجاده رو به روی خود را به خاطربسپارید ،تا اگر نور خیره کننده به چشمان شما خورد یک مرجع تصویری ازجاده درذهنتان باشد که بتوانید انتظار رویدادهای احتمالی را داشته باشید.

رئیس پلیس راه کرمانشاه ادامه داد: برای اینکه گرفتار نور خیره کننده و آزاردهنده نشوید، حتما از نگاه کردن مستقیم به آن اجتناب کنید، جهت نور چراغ های خودرو را طوری تنظیم کنید تا نزدیک کناره های جاده را روشن کند و کناره های جاده را ببینید تا بتوانید مسیر وسایل نقلیه ای را که به شما نزدیک می شوند تخمین بزنید.

وی افزود: اگر دید شما به دلیل نور خیره کننده کم شود، برای چندین ثانیه چیزی رانخواهید دید دراین حالت ممکن است لازم شود به کنارجاده کشیده ومتوقف شوید تا در این مدت دید شما بهتر شده و قدرت آن به حالت اولیه برگردد.

 حیدری عنوان کرد: نورهای درون ماشین می توانند دید شما را کاهش داده و نور خیره کننده ایجادکنند، بنابراین بهتر است آنها را خاموش کنید و از فندک سیگار یا کبریت نیز در حالی که درون ماشین هستید استفاده نکنید.

انتهای پیام/ز


از نگاه کردن مستقیم به نور خودروها اجتناب کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.